Suntem o alianță de parteneri din educație și business prin care susținem profesorii, directorii și părinții să transforme școlile din comunitatile lor.

Credem că fiecare școală din România face deja multe lucruri bune pe care căutăm să le punem în valoare și să le promovăm. Proiectul presupune identificarea rezultatelor și a punctelor forte din fiecare școală și a obiectivelor de progres.

Programul demarează cu consultări locale și vizite de cunoaștere, în urma cărora școlile participante din fiecare cluster au parte de activități facilitate pentru a stabili obiectivele și prioritățile lor. Comunitățile definesc împreună cu echipa de proiect propriile obiective și planuri de acțiune și pot primi resursele și suportul adecvat raportat la nevoile și contextul lor.

Ce facem, concret, în școli?

Școlile admise în acest program vor beneficia de acces la resurse, instruire, consultanță, mentorat, facilitatori profesioniști și instrumente de lucru noi și moderne, precum și organizarea unor sesiuni de lucru cu comunitatea locală.

Școlile vor avea parte de multă autonomie în stabilirea obiectivelor pe care își doresc să le adreseze în acest proiect și a resurselor pe care vor dori să le acceseze. În funcție de obiectivele și activitățile pe care fiecare școală și le va seta în colaborare cu echipa de proiect, școala poate avea acces la până la 25 zile de formare/ facilitare sau coaching pe an dedicate părinților, profesorilor, directorilor și comunității locale.

Programul durează 4 ani, pentru a putea realiza transformări organizaționale sistemice și de durata. Lucrul efectiv în colaborare cu școlile va începe în luna septembrie 2019 și se va finaliza în august 2023.

Organizații, experți și manageri din business lucrează pentru prima dată împreună, în aceleași școli. Modelul folosește metodologia intervențiilor integrate pentru a amplifica exponențial rezultatele și a cataliza transformări în rezultatele educaționale ale școlilor.

Care sunt caracteristicile unei școli bune, pe care le vom dezvolta împreună?
  • învățare axată pe abilitățile secolului 21
  • acces echitabil la educație
  • părinții și comunitatea sunt implicați activ
  • cultură a colaborării între profesori
  • elevii se simt în siguranță
  • învățarea practică și relevantă pentru competențe de viață
  • starea de bine a elevilor este o preocupare
  • școala atrage și folosește resurse din comunitate
  • artele și științele sunt o prioritate
  • soluții personalizate pentru nevoile elevilor
  • literația și gândirea critică se află în centrul atenției
  • există sisteme de evaluare moderne
  • colaborare cu școlile învecinate
  • profesorii inovează și dezvoltă lucruri împreună
  • curriculumul este abordat integrat cu interes echitabil pentru toate materiile
  • menține relații sănătoase cu familia