Octombrie 2019- mai 2020

clustere

de școli

de învățători

prezențe la atelierele InfinitEdu

Învățare semnificativă

În zilele de școală care au urmat atelierelor de Literație și Dezvoltare personală desfășurate de Asociația InfinitEdu, profesorii din clusterele EduNetworks au dus metodele și tehnicile de învățare exersate în sălile de clasă. Spre bucuria elevilor, școala a devenit un spațiu de explorare plin de curiozitate, creativitate și culoare.

„Îmi propun ca în anul școlar 2020-2021 să abordez teme care vizează gândirea critică și creativă, prin care elevii extrapolează, formulează interpretări personale, prin raportări la propria sensibilitate, experiență de viață şi de lectură.” — M. M., Valea Jiului

Ce au spus profesorii...

„Am învățat, am descoperit, am aplicat metode noi, interesante, atractive. Am fost provocați să ne schimbăm și să dorim schimbarea, dar concret, pe segmente specifice, nu doar așa „filozofic”. Nici nu m-am mai gândit la aspectul creditelor, a devenit irelevant.” — D. L., Bistrița Năsăud

„La început credeam că va fi un alt curs cu multe informații teoretice, acum am învățat o mulțime de tehnici deștepte care îi stimulează pe copii să descopere singuri informații, să le organizeze în manieră proprie, să gândească.” — T., Galați 

„Credeam că vom aborda teme plictisitoare, pe care le mai parcursesem la alte cursuri. Acum, la finalul cursului, mi-aș dori să nu se termine niciodată. Au fost niște întâlniri emoționante, în care timpul parcă se oprea în loc. Cuvântul pentru acest curs este: MAGIE!” — R. D., Dâmbovița

Ce metode și tehnici interactive au exersat

În comunitățile de învățare, profesorii au simțit puterea mesajului „E ok să fii diferit!” S-au întâlnit des, s-au lăsat provocați, au construit hărți ale spațiului imaginar, hărți conceptuale și hărți mentale, jucându-se cu ideile.

Au repovestit texte literare cu ajutorul cărților de joc, dar și prin benzi desenate. Au așezat evenimente pe axa timpului, au formulat întrebări folosind RIR, au așezat informații în organizatori grafici etc. Și-au exprimat gânduri și emoții în jurnale cu dublă intrare. Tot antrenamentul a fost strâns cu grijă în jurnale proprii de învățare.

„La începutul cursurilor de literație credeam că va fi foarte greu să aplic la clasa mea aceste metode interactive, dar cu exercițiu și implicare am reușit să implementez foarte multe.” — M. N., Dâmbovița

„Totul a fost peste așteptări. Am învățat metode și tehnici care au adus energie în sala de clasă. Copiii sunt mai interesați de cărți, citesc cu mai multă plăcere și înțeleg ceea ce citesc.”  — A. M. B., Galați

„Am învățat lucruri noi de fiecare dată, am văzut concret că astfel de metode dau rezultate și pot fi aplicate cu succes. Am căpătat încrederea că învățarea ”altfel” decât în modul tradițional este mai eficientă, mai plăcută elevilor… și nu numai. Cred că voi putea transforma activitățile mele de învățare aplicând strategiile recomandate.” — C. D., Galați

Axa timpului
Axa timpului

 

Repovestire prin benzi desenate
Repovestire prin benzi desenate

 

Repovestire prin benzi desenate
Repovestire prin benzi desenate

 

Repovestire prin benzi desenate
Repovestire prin benzi desenate

 

Repovestire prin benzi desenate
Repovestire prin benzi desenate

 

Harta spatiului imaginar
Harta spațiului imaginar

 

Hartă conceptuală
Hartă conceptuală

 

Axa timpului cu imagini
Axa timpului cu imagini

 

Hartă conceptuală
Hartă conceptuală

Când realitatea depășește așteptările

„Nu mă mai satur de aceste metode care mi-au schimbat viziunea vizavi de predarea integrată!” C. Ș., Bistrița Năsăud

„Acum consider că sunt singurele cursuri utile din ultimii 15 ani (în fiecare an am participat la cel puțin un curs). Am lucrat pe text, am fixat noțiuni exersând, am primit materiale interesante și potrivite copiilor. Felicitări pentru organizare și selectarea resurselor!” D. P., Olt

„Abordarea a făcut diferența, a dat cursivitate și claritate prin metodele utilizate. Nu trebuie să-i dai copilului mult, ci structurat, să-i trezești curiozitatea și învățarea să devină un proces interactiv.” I. M., Olt

Ce au spus elevii...

Reacțiile elevilor de clasa a IV-a, după ce au aplicat metoda RIR (Relația Întrebare – Răspuns) la ora de limba și literatura română și Harta mentală la istorie.

”Nu știam că poate fi așa de ușor să înveți.”

”Mi s-a părut o oră distractivă, am fost foarte bucuroasă.”

”Am învățat lecția din clasă. Trebuie doar să mai citesc o dată.”

Așadar, programul de formare din EduNetworks a adus în sălile de clasă schimbare în bine și educație de calitate pentru copii.

Puterea exemplului

„Adevăratele cursuri sunt acelea de la care pleci mulțumit, pleci binedispus, pleci cu convingerea că ceea ce ți s-a prezentat poți aplica la clasă. Partea practică a acestui curs este foarte atractivă, te învață cum să-i faci la rândul tău pe elevi să devină cât mai creativi și dezinvolți.” A. N., Galați

„Şcoala ar trebui să nu fie nimic altceva decât ateliere pline de activitate. Numai așa vor putea să probeze toţi, în propria lor practică, adevărul că: învăţând pe alţii, ne învăţăm pe noi înşine."
(J. A. Comenius)

Mai multe despre programul EduNetworks, aici.