Oare ce face un om de zăpadă atunci când ninge?

Printre multe altele, poate să numere fulgii. Și de ce nu l-ar ajuta elevii din clasa pregătitoare? E atât de distractiv!

Vă propunem un proiect integrat în care copiii sunt sprijiniți întâi să realizeze colaje cu oameni de zăpadă și apoi să creeze probleme simple, având ca punct de plecare produsele obținute.

Interesantă este perspectiva din care îi punem pe copii să redea omul de zăpadă. Renunțăm la varianta clasică și încercăm să le stimulăm imaginația povestindu-le contextul pe care dorim să-l surprindem:

Este noapte. Începe să ningă ușor, cu fulgi care cad ici-colo. Omul de zăpadă se bucură. Îi sunt dragi fulgii. Privește în sus și încearcă să prindă cât mai mulți în brațele sale încăpătoare. Trei au căzut deja la dreapta lui și alți șapte la stânga. Câți fulgi au căzut în total pe lângă el?

Alte probleme pot fi legate de numărul figurilor geometrice prezente în colaj. Învățătoarea/ învățătorul poate propune copiilor să decoreze fularul omului de zăpadă folosind pătrate, n dreptunghiuri; pentru nasturii de la haină, copiii pot folosi tot atâtea cercuri câte pătrate au folosit pentru fular etc. În final, se poate face totalul figurilor geometrice folosite în colaj. 

În galeria de mai jos, vă invităm să descoperiți câteva colaje realizate altfel, de către elevii noștri. Tehnicile folosite sunt: tăiere liberă, decupare după contur, rupere liberă, lipire.

 

Aceste idei sunt, desigur, doar un punct de plecare pe marginea căruia copiii pot broda cu alte idei creative… Pe care ne-ar plăcea și nouă, propunătorilor, să le vedem! Ne puteți trimite fotografii cu creațiile elevilor la adresa contact@infinit-edu.ro, iar noi le vom publica!